MULTIFUNKČNÍ MIRZZA ANEB JAK TO DOPADLO POZNANI?


Dvouhodinový závod "zóny" v Polsku, stejně jako vloni, rozjížděl Radek Bareš, slovenský kolega Janko Raška se ke slovu, nebo spíše k volantu, dostal ve druhé polovině bitvy.


Většinou naleznete fotodokumentaci až za článkem, ale tentokrát musíme udělat výjimku.

Mirzza bez komentáře :)

Mirzza.JPG

A teď už slíbená reportáž z letošní polské endurance race:

Drobnou závadu na motoru, s kterou se jezdci potýkali během kvalifikace, se podařilo mechanikům odstranit a Radicala SR3 skvěle připravili na závod.
Radkovi se povedl start, během prvního kola se dostal ze šestého na třetí místo. Kvůli  střetu dvou vozů na startu musel vyjet safety car a na dlouhých 18 minut pozdržel závod. Při restartu Radicalu chyběla akcelerace proti papírově silnějším soupeřům, takže do první zatáčky najížděl Radek ze šestého až sedmého místa. Postupem času se dopředjížděl na třetí místo, za Ferrari GT2 se sympatickou posádkou otec a syn Chladovi. Nedostižná vedoucí Zonda s piloty Herbeck - Kubas zmizela v dáli, ale boj o druhé místo si Radek Bareš náležitě užíval. První pokus o předjetí Ferrari se  zcela nevyvedl, Radek se propadl na šesté místo a postupně opět předjížděl aby na Richarda Chlada znovu "zaútočil". Napodruhé už byl úspěšný a budoval si slušný náskok, bohužel při předjízdění pomalejšího vozu o kolo tento zavinil kolizi a poslal Radka mimo trať. Radical se vrátil do hry, ale opět se ztrátou, na šestém místě. Volant při střídání převzal Janko Raška. Přestože začal závodit teprve vloni, předvedl hezký výkon a v ostré konkurenci Porsche a Ferrari udržel až do konce závodu šesté místo. V kategorii E2000 Radical zvítězil.

Radek Bareš po závodě litoval nezaviněný výlet mimo trať, ale závod v Poznani se mu nakonec líbil: "Skvěle jsem si zazávodil, málokdy je vidět takto vyrovnaný endurance závod, jen během mého stintu jsem absolvoval na třináct předjížděcích manévrů." Janko Raška odjížděl z Poznane také s dobrým pocitem: "I když mě Poláci přejmenovali na Sama, nezkazilo mi to radost. Jezdím hlavně European R-Cup s Radicaly a tento víkend byl zajímavým zpestřením. Překvapilo mě jak SR3 dokázala držet krok s mnohem dražšími vozy zvučných jmen."

Poděkování týmu patří Mirzzovi, který neváhal zastoupit nemocnou hostesku na startu a s grácii doprovodil jezdce na grid,  samozřejmě se vším co k tomu patří - v sukýnce, s šerpou a deštníkem.

 

Poznan 3.JPG

 

Poznan 4b.JPG

foto: Petr Frýba a Mirzza

Zpět