EUROPEAN R-CUP PŘESVĚDČIL O SVÉ ATRAKTIVITĚ


Oba nedělní závody vyhráli Formánek a Pekař 
1.5. 2011, Brno   Dva vytrvalostní závody European R-Cupu se staly velice atraktivním obohacením Jarní ceny Masarykova okruhu. Nejrychlejší v nich byl Bronislav Formánek v kategorii Supersport, tedy mezi vozy s typovým označením SR3. V nižší objemové třídě Clubsport, mezi stroji typu SR4 dominoval objev úvodního podniku, Tomáš Pekař.

První závod - kolotoč mezi vodou a suchem
Dopolední maratón byl opepřen ještě mokrou tratí. Vyjasnilo se však a bylo jasné, že start na slickách bude ze začátku závodu znamenat hodně velký adrenalin, ale jakmile se vyjede voda z optimální stopy, půjde o nespornou výhodu. A průběh závodu to potvrdil. Zatímco v prvních kolech dosahovali jezdci o patnáct sekund horších časů, než běžně, od druhé poloviny závodu ti nejrychlejší už jezdili kolo opět za 2 minuty a pět šest sekund.
Vítěz závodu Broňa Formánek startoval ze druhého místa a pobaveně líčil, jak hned v zaváděcím kole na vodě přetáhl s hladkými gumami jednu ze zatáček a roztočil se. "Měl jsem co dělat, abych se vrátil na pozici. Závod se mi pak moc líbil, stačilo jen dávat si veliký pozor, dokud voda nezmizela. Když jsem se pak dostal do čela, už jsem si jen hlídal náskok," líčil šťastný mladík.
Pro druhé místo si dojel Tomáš Kolinger a třetí místo obsadila posádka Koller Navrátil. Speciálně Ondřej Navrátil, který má za sebou dlouhou závodnickou pauzu, si svůj comeback pochvaloval, protože Radical je koncepčně i výkonově zcela jinde, než pohárová Octavia, za jejímž volantem na sebe výrazně upozorňoval před lety.
Ve třídě SR4 vyloženě překvapil Tomáš Pekař, který má s Radicalem zatím opravdu jen minimum zkušeností, ale velice rychle dokázal proniknout do tajů jeho ovládání. Na druhé pozici dojela posádka Charous Fried a třetí byla dvojice Záruba Sabáček.
Jak už zaznělo, hlavně v úvodu dopolední jízdy se odehrávaly divoké výlety z trati a nejeden vůz se na trati točil v hodinách. Ke cti jezdcům budiž to, že se nekonaly žádné vážné incidenty a nedošlo k nehodám.

Druhý závod - Na podiu promotéři i David Vršecký
Odpoledne už se počasí umoudřilo a na suchou trať se jezdci vydávali bez obav. Formánek opět startoval ze druhé pozice. V pátém kole se propadl na třetí příčku, ale potom se mu povedlo využít chyb soupeřů a propracoval se do čela. cílem devátého kola už projížděl na prvním místě a to si až do konce závodu udržel. "Bylo to pro mě trochu složitější, protože dřív jsem jezdil se slabším typem SR4 a silnější es er trojku nám přivezli tenhle týden. Svezl jsem se jednou v týdnu a pak v pátek. Ale hodně rychle jsem si na silnější auto zvykl a z dnešního dvojího zlata mám fakt velikou radost. Nezastírám, že mi hodně pomohly rady a doporučení od mistra republiky Jirky Mičánka, který tady zná každý centimetr trati. Nevidím na tom nic neobvyklého, vždyť jezdím v jejich barvách," nechal se slyšet Broňa, kterému patřil i nejrychlejší čas závodu v hodnotě 2 minuty a 4,187 sekundy.
Stříbrný Tom Kolinger přiznal, že závodění bere hlavně jako zábavu a výsledek ho pochopitelně těší, ale i překvapuje. "Samozřejmě jsem rád a užil jsem si celý víkend. Když se vezmou dlouholeté závodní zkušenosti některých kolegů, motokárová průprava těch mladších kluků a proti tomu já, který jezdím teprve rok, špatnou náladu z toho mít nemůžu," usmíval se jezdec. 
Třetí příčku vybojovala dvojka Forman Vršecký. Známý trucker a dvojnásobný mistr Evropy odjížděl z Brna navýsost spokojený. "Se vším všudy mě Radical uchvátil. Takhle krásně strávené dny už jsem dlouho nezažil. Jestli bude ta možnost, hrozně rád bych se s Radicalem setkal znovu," přiznal se David, jehož nejlepší odpolední čas na kolo činil 2 minuty a 4,311 sekundy.
Mezi Clubsporty opět dominoval mladík Pekař, pro kterého bylo seznamování s vozem nepřetržitou euforií. "Já to vlastně nečekal, ale to auto tak nádherně jede! Když se mi povedlo proniknout na čelo naší třídy, udělal jsem si docela náskok a mohl jsem si s tím hrát, trošku jsem i driftoval a Radical poslouchal jak hodiny. Ne, hodiny jsem nikde neudělal," smál se Tomáš. 
Druhé místo vybojovala posádka promotérů Bareš a Passer a třetí dojeli Charous a Fried. 
Nebylo ale všechno jen zalito sluncem. Hodně očí se upíralo například na půvabnou litevskou  závodnici Karline Stala, která ve své vlasti drží dva mistrovské tituly. Posádku tvořila s okruhovým veteránem Františkem Doškem, ale technické problémy jim bohužel nedovolily výrazněji zasáhnout do bodování. Na slabší výkon motoru si stěžoval i Ivo Ragan. Zkrátka, jak už to v motorsportu chodí, štěstí je vrtkavé...

"Myslím, že ačkoli i my jako promotéři se za pochodu učíme, jak závody organizovat, úvodní podnik se povedl. Ukázali jsme, že Radicaly na okruh patří a sluší jim to tu. Divákům jsme určitě taky udělali radost a je to tedy příslib pro příští podnik v Mostě. Budeme doufat, že nás bude zase o něco víc. Děkujeme všem, kteří nás podporují a zveme je na další závody European R-Cupu," zhodnotil brněnskou premiéru Radek Bareš.

 

Zpět